DdD backoffice – effektivt butiksdatasystem

 

Vi på DdD förstår att det finns så mycket mer till en modebutik än det som syns i butiken. Givetvis vill vi hjälpa er även bakom dörrarna. DdD’s Back Office paket för modebranschen förenklar allt som har med ert företags lagerstyrning och administration att göra. Bland annat redovisning, kontering, bokföring, kontroll av lagersaldo osv. Vårt butiksdatasystem gör det så enkelt som möjligt för er att ha överblick samt hantera och analysera era informationssystem.

 

Back Office-delen i DdD retails lösning levereras givetvis med de mest nödvändiga funktionerna för lagerstyrning och administration. Den hjälper er att på ett enkelt och även samtidigt detaljerat vis att hålla koll på er modebutiks varumottagning oavsett om detta sker manuellt eller via EDI. Ni kan i Back Office lösningen även göra allt från att skapa nya varugrupper när ert sortiment förändras till att skapa nya - eller ta bort- leverantörer. Back Office butiksdatasystem som är speciellt utvecklat för modebutiker baserat på våra många år av erfarenhet har givetvis en enkel lösning till att uppdatera, förändra eller skapa helt nya sortiment. Eftersom detta vanligtvis förekommer flera gånger per år i modebutiker, är det såklart av högsta väsentlighet att detta är enkelt att göra i Back Office programmet, för att minska mängden resurser som behöver spendera här. Butiksdatasystemet kan även hjälpa till vid andra uppgifter, så som statusutvärdering.

 

Ni kan enkelt göra varusökningar, och oavsett om ni endast har en butik eller flera, har ni via DdD’s Back Office lösning tillgång till precis den information som er unika butik eller kedja önskar. Har ni en kund i en butik som gärna vill köpa ett plagg, fast i en annan storlek är det enkelt för er att ta reda på i vilken butik den storleken finns kvar, hur många osv. Allt för att ni på det enklaste sättet ska ha de nöjdaste kunderna. Ni kan även följa och administrera varuförflyttning mellan olika butiker, om så önskas. Detta kan vara intressant om ni har många butiker, särskilt intressant om ni som driver butiken kanske inte så ofta jobbar i faktiska butikerna. Då kan ni se vad som pågår försäljningsmässigt utan att var fysiskt närvarande.

Rapportgenerering i Back Office

Rapporteringssystemet är framtaget för att på bästa möjliga vis hjälpa er att hålla er uppdaterade med ert företag. Med DdD’s Back Office lösning hämtar ni enkelt statistik över de vanligaste nyckeltalen som till exempel: - Avsättning - Bruttoomsättning - Nettoomsättning - Bruttoresultat - Omsättningshastighet - Och många fler Använd de standardiserade rapportmallarna eller sammansätt era egna. Med DdD’s Back Office lösning är det smidigt för er att skräddarsy rapporter som är unikt sammansatta efter era behov och intressepunkter. De mest brukade mallarna, som givetvis är skapade och testade med modebranschen, kan genereras automatiskt, så att de är klara på morgonen.  

Cloud Computing

Backoffice-delen levereras som en Cloud Computing-lösning med alla de fördelar som det innebär. Systemet kan enkelt skalas från ett till många, efterhand som ert företag växer eller förändras. Kanske är det som så att ni har tankar om att öppna fler butiker, byta till större lokal eller genomgå en annan förändring? Oavsett är DdD’s kassasystem enkla att uppdatera och integreras på nya sätt. Ni har givetvis tillgång till back office via webbläsare oavsett tid och plats, vilket dessutom innebär att ni slipper extra kostnader för externa servrar, stationära datorer eller liknande. Cloud Computing innebär även hög datasäkerhet genom kontinuerlig, automatisk säkerhetskopiering av er data. Ni behöver inte oroa er för att en data eller annan hårdvara ska krascha, er data är säkrad på molnet och därmed oberoende av någon form av hårdvara. Dessutom medföljer automatisk uppdatering av mjukvara, så att er butik utan extra ansträngning från er alltid har den senaste och bästa versionen av programmen ni använder.