Så arbetar vi

Egen produktutveckling i huset

På DdD har vi en egen utvecklingsavdelning i huset med skickliga medarbetare.

Vår utvecklingsmodell är baserad på en agil approach och omfattar prototyper och snabba releasecykler. Utvecklingsmodellen är avhängig av den aktuella produkten. När det gäller mycket komplexa produkter tillämpas en mycket mer analytisk approach, men även här är principen om snabba releasecykler vägledande.

DdD:s mission och vision

Vår mission går ut erbjuda våra kunder tekniska verktyg som stöttar dem och hjälper dem att automatisera leverantörskedjan från varumottagningen till försäljningen på olika detaljhandelsplattformar.

Detta är i linje med vår vision att gå i täten av den tekniska kapplöpningen när det gäller POS-lösningar så att vi kan erbjuda modedetaljhandeln ny teknik i form av prisvärda paketlösningar som kräver minimalt underhåll.

Med utgångspunkt från dessa övergripande riktlinjer strävar vi efter att leverera den mest heltäckande POS-lösningen. Vår lösning hjälper oss att stödja kundens kärnverksamhet och tillväxt och ger kunden den flexibilitet som krävs för att kunden snabbt ska kunna reagera på förändringar och växlande efterfrågan.

Användning av molnet

DdD har under det senaste decenniet gjort kontinuerliga framsteg när det gäller att leverera molntjänster och vi kommer att fortsätta med detta även under kommande år. Produkterna har genomgått enorma förändringar och vi har en unik position och arkitektur som möjliggör solida och skalbara molnlösningar för framtidens modedetaljhandel.
Vi kommer att fortsätta lansera nya molnbaserade funktioner och produkter även framöver. Målet med denna utveckling är att stärka våra kunder med hjälp av en lösning de själva kan styra och göra det möjligt för kunderna att kunna konfigurera och installera applikationerna i nya butiker världen över. Vi kommer att införa nya lösningar och leverera den användarupplevelse som efterfrågas av de moderna användarna som vill ha mer funktionsrika applikationer tillgängliga när och var som helst. Och vi kommer att leverera ett omfattande API för nära samarbete med leverantörer av andra funktioner.

Träffa våra kunder

Dagens detaljhandlare förväntar sig ännu mer av sina digitala lösningar. Detta ökar behovet av en branschspecifik IT-programsvit som levererar funktionalitet, användbarhet och skalbarhet. Vi har identifierat fyra huvudområden som vi anser hamnar högst upp på dagens och framtidens detaljhandlares prioriteringslista:

#1 Omnichannel-shopping

Detaljhandlare strävar i allt högre grad efter att designa affärsverksamheten baserat på kundupplevelsen. Detta kräver nya IT-system, globala integrationer och anslutningsmöjligheter som klarar att skapa en sömlös shoppingupplevelse på tvärs av kanaler och platser.

På DdD har vi börjat denna resa med Click&Collect och vi kommer att ta med våra kunder på resan vars mål är att möjliggöra shopping i flera olika försäljningskanaler. Offline och online.

#2 Mobila enheter

Nya möjligheter dyker upp som ger detaljhandlare ökad flexibilitet i butikerna. Mobila enheter gör att detaljhandlare kan dra fördel av onlineapplikationer överallt i butikerna, för registrering till lojalitetsprogram eller för att öppna fler kassor då belastningen är som högst.

DdD har redan lanserat den mest flexibla lösningen med en helt webbaserad POS-applikation. Vi kommer att fortsätta på den inslagna vägen och skapa nya applikationer på samma plattform även framöver.

#3 Lojalitetsprogram med fokus på att skapa värde för slutkunden

Lojalitetsprogram blir allt mer populära och de flesta detaljhandlare har lanserat system för att behålla kunder. Vi förväntar oss att dessa system framöver inte bara kommer att användas för att belöna lojala kunder, utan i allt högre grad även för att förbättra användarupplevelsen på alla plattformar.

På DdD tror vi på värdet i att ha tillgång till kunddata och vi kommer att fortsätta skapa och optimera information i vår lojalitetsapplikation som ökar detaljhandlarnas möjlighet att skapa mervärde för sina kunder.

#4 En app

I takt med att mängden funktioner ökar, kräver detaljhandlare mer intuitiva och flexibla IT-system. Detaljhandlare vill ha en enkel inloggning och en app som kan användas för att sköta deras kärnverksamhet från varumottagning till försäljning till slutkunder.

På DdD har detta legat i fokus sedan den nya DdD POS-lösningen lanserades. Den nya plattformen kommer att ge detaljhandlare stöd i hela värdekedjan i en flexibel, intuitiv och plattformsberoende applikation som ger samma användarupplevelse oavsett plattform.

Kontakta oss

...om du behöver mer information finns vi här redo att hjälpa dig.. Ring oss (0) 8 20 07 10 eller skicka in dina kontaktuppgifter

Chat with us x