Integration av kassasystem

Vi vet att ett välfungerande kassasystem är av yttersta vikt för er som driver modebutik. I en bransch med tuff konkurrens kan ett bra kassasystem ge dig försprånget du behöver för att ge din konkurrens en ordentlig utmaning. Det kan ge dig möjlighet att hålla koll på försäljningen i form av lagerkontroll, vilka varor du bör ha på lager, och hur många, och visa statistik på vad du tjänar bäst på. Utöver att vi på DdD erbjuder detta, har vi även förstått att dagens kunder begär mer. I dagens uppkopplade samhälle vill kunderna att modebutikerna ska fungera precis på samma sätt. De vill kunna köpa en produkt i en del av företaget exempelvis webshop, och sedan ha möjlighet att byta storlek i en annan.

Omnichannel - en konkurrenskraftig funktion

För att göra ert jobb som modebutiks ägare enklare och göra era tjänster mer attraktiva ger DdD möjlighet till Omnichannel. Omnichannel har snabbt blivit en konkurrenskraftig funktion i detaljhandeln. Genom att sammanlänka digital information från verksamhetens olika IT-system, har du möjlighet för att få värdefull information, som tex kan föra dina kunder ännu närmare dig och skapa merförsäljning.

Till DdD's kassasystem finns redan en rad möjligheter för integrationer till ERP-system, webshops, e-mail marketing mm. Har du en webshop utöver en fysisk butik, kan du genom att integrera DdD's kassalösning med webshopen vara säker på att ha ett uppdaterat lager i realtid. Med Omnichannel samlas automatiskt informationen från alla dina kanaler i en enda databas, som du enkelt har tillgång till.

Logoer-integrationer-2

Via ”öppen API” i våran lösning finns det möjlighet att integrera till vilken annan mjukvaru-lösning som helst och få fördelar så som lätt administrationsarbete, minimera risken för fel och få en blixtsnabb överblick av din verksamhet.

Omnichannel handlar om en hög grad av koordinering, om att sätta kunden i centrum och om att leverera innehåll som är relevant för er. Här används en rad olika kanaler, men resultatet är koreograferat, planerat och personligt. Ett budskap förstärker nästa budskap och utnyttjar fördelarna från varje specifika kanal, vilket ökar chanserna för framgång istället för att blott repetera samma budskap. Insatsen är långt mer integrerad och utnyttjar samspelet mellan kanalerna som en samlad bild - och ser på hela räcket av budskap med kundernas ögon. Varor kan köpas i den ena kanalen men ändå bytas i en annan. Presentkort fungerar tvärs över alla försäljningskanaler, precis som även bonusar och liknande funktioner för kunderna. Internt är dessa kanalerna givetvis integrerade, och silo-tankegången är lagd åt sidan.

Varför Omnichannel

Varför ska vi ha detta kanske ni tänker? Här är alltså den springande punkten! De flesta detaljhandlarna är idag multichannel, medans deras kunder är omnichannel. Det kräver inte många timmar på sociala medier, innan man kan hitta ett mönster i klagomål, irritation och förundran över butiker som använder en gammeldags kundservis. “Varför kostar varan mer i butiken än i webshopen?” eller “varför kan jag inte köpa online och byta i butiken?”. Dagens kunder är i grund och botten kanal-indifferenta och förväntar sig det samma produkt sortimentet, samma priser och samma service nivå i alla olika kanaler. Varje sälj kanal har sina styrkor och svagheter, och de starka sidor bör selas ännu starkare i framtiden, och i samspelet mellan flera kanaler er det faktiskt möjligt att nå kunderna på den bästa tidpunkten genom den rätta kanalen.