Kassasystem

Vi på DdD arbetar entusiastiskt för att er vardag i modebranschen ska vara så smidig, effektiv och enkel som möjligt. Vi använder oss av mer än 25 års erfarenhet för att ständigt optimera både teknologi och funktioner på våra betal- och butiksdatasystem, som installeras snabbt och lätt direkt i er butik eller era butiker. Resultatet är ett kassasystem som innehåller både betalsystem och butiksdatasystem som är enkla att använda.

Eftersom vi specialiserat oss på modebranschen vet vi precis vilka betalsystem och butiksdatasystem som behövs för att optimera upplevelsen för den som arbetar i modebutik. Med tid har vår specialinriktning  omvandlats till kompetens och kunskap, som vi använder för att på bästa sätt tillgodose så många som möjligt av våra kunders behov. Våra system, som inkluderar både hård- och mjukvara är designade med både butik och konsument i fokus. När ni köper ett webbaserat DdD kassasystem specialdesignat för modebranschen får ni en samlad lösning och det enda ni behöver göra är att packa upp, installera och ni är med det samma redo att börja sälja varorna i er butik. Vid beställning av våra kassasystem ingår följande:

Fast pris

Du betalar ett fast pris för systemet

Programvara anpassad till modebutiker

Vi på DdD har genom många år utvecklat programvara som passar perfekt för modebranschen. Alla former av expedition genomförs snabbt och enkelt direkt på kassaregistret. Rabatter beräknas snabbt både i kronor och procent, direkt i kassasystemet utan behov av extra miniräknare eller överflödigt många knapptryckningar. Alla betalningsformer accepteras och kassan levereras med en integrerad kortterminal, allt för att göra ert yrke så enkelt som möjligt, med mer tid för att hjälpa kunder och ta hand om butiken.

Central administration av flera kassaregister

DdD gör allt för att förenkla arbetet för våra kunder. Med nya DdD admin blir det möjligt att administrera en eller flera kassaregister från centralt håll. Det innebär möjlighet att se status för kassaregistret och/eller ändra till exempel kvittotexter, expediter m.m. Allt med svårslagen enkelhet! Som om inte det vore nog, så fungerar våra kassasystem även offline.

Lagerstyrning och rapportering i Back Office

Lagerstyrnings- och rapporteringsdelen i DdD’s kassasystem är självklart anpassat efter varje kunds individuella behov. Vi skräddarsyr lösningar som passar just er modebutik. Till exempel är det när som helst möjligt att direkt på kassan se en annan butiks lagerbehållning. Nu är det slut på tiderna då det behövde ringas, sökas och mailas, eftersom allt detta ersätts av DdD’s kassasystem. Ni kan även med lätthet anpassa era rapporter efter individuella behov eller använda våra populära standardrapporterna som redan finns i systemet. Standardrapporterna är framtagna med erfarenhet och nära kontakt med olika aktörer inom modebranschen, allt för att passa så många som möjligt utan att kompromissa på kvalitet eller användarvänlighet. Med hjälp av våra system blir det dessutom enklare att få ökad kunskap om er försäljning. Vilka stilar/storlekar/varianter är det som säljer bäst? Vilka produkter är populära hos just era kunder? Med hjälp av DdD kan ni sedan anpassa er verksamhet för att maximera er försäljning och därigenom på bästa sätt tillgodose era kunders önskningar och köpvanor. Kunskapen kan hjälpa er ta beslut ang. exempelvis marknadsföring eller val av nytt sortiment, och på det viset öka mängden lojala kunder som återvänder till er butik.

Senaste hårdvaran

Vårt kassasystem levereras med specialdesignad hårdvara som till högsta grad uppfyller kraven för och önskningarna från modebutiker. Ni får en leverans som innehåller allt ni behöver, scanner, betalningsterminal, kassalåda osv. Vi samlar, förbereder och testar ett komplett system, vilket ni sedan enkelt packar upp, tillför ström och internet och sedan är det bara att sätta igång och börja använda. Eftersom vi specialiserar oss på modebranschen förstår vi precis vilka funktioner i ett kassasystem som är de viktigaste för er som driver en modebutik, däribland pekskärm, dammtålighet, låg energiförbrukning osv. Vi på DdD älskar att göra er vardag i butiken så enkel och effektiv som möjligt.

Integration med övriga system

När ni kommit igång med DdD’s kassasystem kan ni när som helst med lätthet integrera DdD´s kassalösning med övriga system i ert företag. Via ”öppen API” kan ni ansluta ert kassasystem till er webbutik, ert ERP-system m.m. Vid en fullständig integration kommer ni till exempel alltid ha en fullständig överblick över er lagerbehållningen. Dessutom visas alla tabellerna direkt i realtid. Det finns också möjlighet för EDI – med alla de fördelar som det innebär. Med vanliga EDI överföringar minimeras resurser och fel som exempelvis uppkommer i samband med ordrar, orderbekräftelser, fakturor, varu- och priskataloger såväl som sälj-och lagerinformation.

Från ett till många – och alltid tillgängligt

DdD´s lösning är baserad på Cloud Computing – vilket innebär att det alltid finns tillgång till data via en webbläsare, oavsett tid och plats. Alltså finns inte längre något behov för behörig personal att finnas på plats i butik, all information denne behöver kan enkelt nås på avstånd, från kontoret, hemifrån eller på resan. Det enda som behövs är en dator, telefon eller padda, internet anslutning och därigenom får ni tillgång till all information som behövs. Det medföljer en hög data-säkerhetsnivå och det finns inget behov av ytterligare investeringar i form av nya servrar eller liknande när ett nytt system ska installeras. Moln-lösningen gör det möjligt att skala systemet från ett till många på nolltid – både nationellt och internationellt. Det passar alltså perfekt för alla, från mindre butiker som vill kunna sköta allt digitalt så väl på plats som på avstånd, till butiker som söker att expandera, växa och öppna fler butiker runt om i staden, landet eller världen!

Support

DdD erbjuder support via telefon, e-post eller chatt. Ni kan läsa mer om öppettider här. Kontakta DdD's support, om ni har behov för support på allt från hårdvara till mjukvara på våra betalsystem och butiksdatasystem. Vi finns tillgängliga för kontakt  via telefon, mail eller chat, där vi med glädje hjälper er med vad än era frågetecken eller funderingar berör, så att ni så snabbt som möjligt ska kunna komma vidare med er butik och era kunder.