DdD Click & Collect

DdD Click & Collect – ge kunden valfrihet

Utöver transparens för användaren och optimering av leverantörshanteringen är det i en omnichannel strategi även viktigt att leveranskedjan till kunderna är optimerad. Kunden ska ha frihet att välja om varan ska hämtas ut i butik, och i så fall vilken, eller om den ska skickas.

Det är därför vi har utvecklat DdD Click & Collect till DdD POS. Den gör att du kan ge dina kunder valmöjlighet när de handlar i din webbutik.

Med Click & Collect reserverar kunden varan i webbutiken (Click) och kan därefter välja om varan ska hämtas ut i butiken (Collect).
Det är du som bestämmer hur köpet ska hanteras. Ska betalningen genomföras i webbutiken före uthämtning? Ska kunden kunna reservera varan och hämta ut den och betala i butik? Ska det vara möjlig med delvis uthämtning?

Både du och kunden har nytta av Click & Collect

Att använda Click & Collect innebär flera fördelar, både för dig och för kunden.

De omedelbara fördelarna för kunden handlar i hög grad om friheten att själv få välja. Vill kunden få paketet hemskickat eller själv hämta ut det i en given butik? Väljs uthämtning i butik kan kunden prova varan direkt och behöver då inte råka ut för att behöva returnera varan om passform, färg eller storlek inte skulle vara rätt. Kunden slipper även kostnaden för frakt och kan få varan redan dagen efter – även om beställningen görs på kvällen.

Även för dig innebär det många fördelar med att erbjuda kunderna Click & Collect:

- Möjlighet till merförsäljning när kunden är i butiken
- Möjlighet att ge kunden precis den extra service eller butiksupplevelse som gör att kunden kommer tillbaka
- Inga fraktkostnader
- Inget arbete behöver läggas på returnering, byten eller ny leverans

 

 

Hur fungerar det i butiken?

Click & Collect är enkelt att hantera för butikspersonalen. När en kund reserverar en vara i webbutiken med uthämtning i butik, sköts beställningshanteringen direkt från kassaapparaten. Det syns en Click & Collect-knapp i kassan så att personalen kan gå och hämta varan och lägga undan den för uthämtning.

Och så länge webbutiken och DdD POS är integrerade med varandra kan du vara säker på att lagret är uppdaterat oavsett om du väljer att hämta varan från ett centralt lager eller lokalt i butiken. Kunden får på så sätt också direkt information om ifall varan finns i lager i den butik som är vald för uthämtning.

Vill du veta mer om Click & Collect kan du ringa på telefonnr 0045-70223010 eller använda det här kontaktformuläret.