DdD Kundklubb

Med kundklubbsmodulen kan du erbjuda dina kunder ett smart system för att samla poäng och rabatter. Du kan vårda relationen till dina kunder och på så sätt öka deras lojalitet – det innebär ökad omsättning och en förbättrad bottenlinje. Modulen är helt integrerad i DdD:s kassasystem och är ett oumbärligt, professionellt verktyg som är lätt att implementera i din dagliga verksamhet.

Öka kundens lojalitet med hjälp av kundklubben.

Genom att kommunicera direkt med kunden och ge kunden incitament för att komma tillbaka till din butik (för att samla poäng och olika kundklubbsrabatter etc.) ökar du kundens lojalitet. Kunden har lämnat sitt godkännande till att du vänder dig henne/honom direkt och det ska du använda i din marknadsföring. Skräddarsy din kommunikation utifrån kundens data och konsumentbeteende och ge kunden direkt och relevant kommunikation. Är det inte det vi alla drömmer om?

Registrera kunderna

Kunderna kan registreras i lojalitetsmodulen eller direkt i kassaapparaten i butiken. Kundens användarnamn är e-postadressen och utöver det är lösenord och telefon obligatoriska fält. Data kan överföras från ev. existerande kundklubb

Rabattyper

I kundklubbsmodulen kan kunden samla ihop till rabatter – ju mer kunden köper, desto större blir rabatterna. Lägg in önskade rabattyper och kunden får sin rabatt automatiskt registrerad så att den kan användas vid senare köp.

Kundens köp

Kundens köp registreras på kundens konto – använd t.ex. informationen för att hjälpa till med val av färg eller storlek utifrån kundens senaste köp i butiken.

Se statistik i DdD report

I DdD report kan du göra statistik på insamlade data. Skapa en rapport med önskade dimensioner från kundklubben, t.ex. kön och ålder, och med nyckeltal från DdD report, t.ex. försäljning eller bruttovinst.

Kommunicera med kunden

Genom tredje part kan du filtrera efter kundernas data och anpassa din kommunikation med kunden. Bjud in till kundklubbsarrangemang, skicka födelsedagserbjudande på kundens födelsedag eller skicka ett erbjudande med kundens favoritmärke, -kategori eller -färg baserat på kundens tidigare köp. Det är bara fantasin som sätter gränser!