Använd de nio nedanstående tipsen för att utnyttja hela potentialen hos DdD POS och Back Office.

  1. Snabb Kundservice
    Fler medarbetare kan använda samma DdD POS samtidigt. Om en kund önskar att ta en runda till i butiken under expedieringen går det att parkera kvittot och låta någon annan i butikspersonalen ta över kassan när kunden kommer tillbaka. Kvittot kan då tas fram med ett enda klick när kunden är redo att betala för varorna. Innan expedieringen avslutas kan man även skriva ut en bytesetikett till de varor som kunden är säker på, så man kan slå in eventuell present medan kunden slutgiltigt bestämmer sig för antal varor.
  2. Click & Collect
    Om du har webbutik har du också möjlighet att installera Click & Collect – då kan kunderna beställa kläderna i lugn och ro på nätet och hämta ut dem i butiken. Click & Collect är lätt att hantera direkt från kassan.
  3. Kundskärm
    Använd kundskärmen aktivt; visa reklam, till exempel julerbjudanden, eller regler för bytesrätt. Det finns även tillräckligt med utrymme för en bild och det är möjligt att länka till er hemsida så den visas online. Kundskärmen uppdateras under funktionen ”Kundskärm” i kassan.
  4. Fullt uppdaterad butik varje dag – plocklista.
    Med plocklistan är det lätt att se till att alla varor, storlekar och färger alltid finns inne i butiken när ni öppnar. Plocklistan ger en snabb och smidig översikt över vad som sålts dagen innan, vilket gör att du kan försäkra dig om att butiken är uppfylld med alla varianter som finns i lager och som i övrigt förväntas sälja bra. Att varorna är i butiken och inte på lagret gör också att det går snabbare att betjäna kunderna.
  5. Varusökning i annan butik
    Du kan också göra en sökning på en vara i en annan butik direkt i kassan. Du ger kunderna bästa möjliga service genom att snabbt få fram information om till exempel en annan storlek eller färg än den du har på ditt eget butikslager. Funktionen finns både under ”Extra information” och inne på försäljningsdelen på DdD POS. Skanna varan kunden är intresserad av, så visas dennes status i andra butiker på skärmen.
  6. Fast bytesdatum
    I DdD POS kan man registrera ett fast bytesdatum så att det bara tar ett ögonblick att skriva ut ett eller flera byteslappar/etiketter till köp av till exempel julklappar under julen. Denna funktion måste sättas upp av DdD:s support, men det tar bara fem minuter.
  7. Smidig kommunikation med medarbetarna
    DdD Admin är ett program med många bra funktioner. Däribland ”Dagens meddelande”. Däribland ”dagens meddelande”. Det kan vara allt från ett särskilt erbjudande som medarbetarna ska fokusera på, motiverande information gällande dagens budget och mål, till en ändring av varornas placering i butiken som ska göras på morgonen. Dagens meddelande kommer upp på skärmen som en gul post-it och försvinner igen när man pekar på skärmen.
  8. Kul för butikspersonalen
    Via ”Personalrapporten” från DdD Back office kan var och en i butikspersonalen se antalet sålda varor, omsättning m.m. Det gör det möjligt att ordna interna tävlingar om till exempel dagens dyraste köp, flest antal betjänade kunder o.s.v.
  9. E-learning
    Kom ihåg att E-learning för både DdD POS och Back office är tillgängligt dygnet runt på https://dddretail.dk/e-learning/