Tilläggsförsäljning
Genom att få kunderna att hämta upp sina varor i butiken får du en möjlighet att sälja ännu mer
Implementera DdD Click & Collect i din DdD-lösning och optimera din försäljning och leveranskedja. Ge dina kunder möjlighet att välja mellan hemleverans och upphämtning i en butik när de shoppar online.
Kunden reserverar varan i din webbutik (Click) och väljer sedan om de vill hämta upp den i din butik (Collect).
Välj hur du vill att kunderna ska betala. Välj om kunden ska betala direkt i webbutiken eller när kunden hämtar upp varan i butiken. Eller optimera dina försäljningskanaler och låt kunden själv bestämma hur hen vill betala.
När en kund väljer att hämta en vara i butiken får du en avisering direkt till DdD POS. När webbutiken skickar en order till butiken där kassasystemet finns blinkar det längst upp på systemet. Klicka på Click & Collect-knappen och förbered ordern för kunden. Det går att skriva ut en plocklista.
Om ordern ska behandlas som en sändning från butiken går det att skriva ut adressetiketter som kan sättas på direkt på paketet.
Har du rätt integration mellan dina olika försäljningskanaler kommer du alltid att ha uppdaterad lagerinformation. På så sätt kan kunden se direkt i webbutiken om varan finns tillgänglig på det ställe där han eller hon vill hämta upp varan.
Genom att få kunderna att hämta upp sina varor i butiken får du en möjlighet att sälja ännu mer
Eftersom kunden får möjlighet att prova och titta på varorna kommer returerna att bli färre. Detta besparar företaget såväl kostnader som tid
Hämtar kunden upp sina varor själv finns det inga leveranskostnader för den ordern
I och med att dina kunder kommer till din butik får du chansen att ge dem det där lilla extra som gör dem lojala och får dem att komma tillbaka till din butik igen